Kā bez problēmām piecelties agrajos darba rītos?

Kuram gan patīk agrajos rītos? It īpaši, ja tā ir ziema un ārā vēl valda pilnīga tumsa. Aukstums, siltā sega un palagi, slinkums – brīdī, kad mums jāceļas uz darbu, mēs spējam atrast simtiem ieganstu, kāpēc gan palikt palagos un izlaist darbu.

Taču uz šo problēmu nepieciešams skatīties no otras puses. Ja spējat izmainīt savus gulētiešanas paradumus un sākat radināt sevi celties agrāk, tas nāks par labu ne tikai jūsu veselībai, bet arī dos jums papildus laiku, lai paspētu izdarīt visus iecerētos dienas darbus. Taču kā gan iekārtot savu rīta rituālu? Kā motivēt sevi iet laicīgi gulēt un vēl jo vairāk– kā motivēt sevi piecelties? Piedāvājam jums, dārgās lasītājas, pāris padomus, lai agrus rītus padarītu par ikdienu. Tad nu, sākam!

Iešana aukstā dušā

Ja izlīst no tik siltajiem palagiem jau sagādā jums grūtības, tad kur nu vēl iešana aukstā dušā, vai ne? Taču uzgaidiet. Jūs pat nevarat iedomāties, kādus brīnumus dara auksta ūdens šalts, aptuveni trīsdesmit sekunžu garumā. Tā ne tikai jūs pamodinās un darīs možāku, bet arī paātrinās asinsriti un uzlabos elpošanu.

Mazāk elektronikas pirms miega

Vairāki pētījumi ir apstiprinājuši, cik negatīvi mūs ietekmē LED ekrāni un planšetes, it īpaši pirms došanās gulēt. Mūsu acis kļūst možākas un iemigšana, pēc seriāla vai filmas skatīšanās, būs praktiski neiespējama.

Būs grūti, taču pamēģiniet vismaz 30 minūtes vai stundu pirms gulētiešanas, neizmantot ne telefonu, ne datoru, ne planšeti vai kādu citu elektroierīci. Tā vietā, izvēlieties kādu lasīkli.

Mieru raisoši video

Pretēji nupat augstāk minētajam, ja nu tiešām ir tā, ka miegs nenāk nevienā acī, tad lieliski palīdzēs kādi nostaļģiski un mieru raisoši video. Protams, ar šo nevajag aizrauties un tas nenozīmē, ka katru reizi pirms miega, nepieciešams sēdēt iekš Youtube un vērot video. Nepavisam ne.

Lai pierastu pie ritma, agri iet gulēt, Youtube iespējams atrast dažādus video ar aizraujošiem dabas skatiem un mierīgu mūziku. Citiem šādas lietas palīdz, bet citiem – nē.

Novietojiet modinātāju pēc iespējas tālāk no gultas

Šis nu ir triks, ko katrs reiz ir izmantojis, kad otrā rītā gaidāms svarīgs notikums. Vēl jo vairāk, šis ir lielisks risinājums tām sievietēm, kurām patīk ilgāk snaust palagos un atlikt modinātāju ik pārdesmit minūtes. Novietojot modinātāju tālāk no gultas, lai to apturētu, jūs jau būsiet izkāpusi no ērtās pozīcijas, kas arī ļaus vieglāk pretoties palikšanai gultā.

Ar pirmo signālu – celies

Cik gan muļķīga ir doma “pagulēšu vēl 5.minūtītes” un pēcāk, atlikt modinātāju vairākas reizes pēc kārtas. Ne mēs izbaudām miegu, ne atpūšamies. Šādā veidā vienīgais, ko panākam, ir nositam mūsu tik dārgo laiku. Protams, brīvdienās, šādam scenārijam nav ne vainas, taču, darba dienās – tas var pat nogurdināt.

Pakāpeniski kāpini savu celšanos

Agru celšanos var salīdzināt ar skriešanu – uzreiz taču mēs necenšamies noskriet maratonu. Visam jānotiek pakāpeniski un ar prātu. Visveselīgākais variants būs radināt sevi celties desmit līdz piecpadsmit minūtes agrāk kā parasti. Tas būtu pavisam ačgārni, ja ar pirmo dienu, jūs centīsieties celties par stundu agrāk.

Tieši otrādi, trenējiet sevi piecelties desmit, tad piecpadsmit un tad pusstundu agrāk. Tikai tā jūsu organisms dabiski pieradīs pie šīm pārmaiņām, kas arī atvieglos agro rīta celšanos.