Kā sievietei pieņemties svarā un kāpēc tas tomēr ir svarīgi – stāsta uztura speciāliste

Jā, jūs nepārlasījāties virsrakstu. Visbiežāk, ziņās un sabiedrībā tiek runāts par to, kā pēc iespējas ātrāk tikt vaļā no liekajiem kilogramiem un iegūt ilgi kāroto modeles augumu. Tomēr, ir arī tāda sieviešu grupa, kuras ir apveltītas ir ļoti smalku un kalsnu miesas uzbūvi.

Saprotams, ka šādas sievietes vairāk meklē pēc iespējām, kā viegli un ātri uzņemt kilogramus. Kā gan šādos gadījumos rīkoties? Kā uzņemt svaru dabīgā un veselīgā veidā? Par to, lai sīkāk pastāsta sertificēta uztura speciāliste.

Iemesls, kāpēc grūti uzņemt svaru

Visbiežāk, svara aizkavēšanās vai tā samazināšanās ir saistīta ar sievietes psiholoģiskajām problēmām. Piemēram, stress darbā vai mājās, pārdzīvojumi par noteiktām lietām un depresija, kas tad arī nospiež un aizkavē sievietes apetīti.

Protams, svara aizkavēšanās vai samazināšanās var tikt skaidrota ar ģenētiski iedzimtu slimību, taču, kā paši ārsti un speciālist saka – tādu gadījumu ir ļoti reti. Tās sievietes, kuras var ēst jebko un tik un tā nepieņemties svarā, sirgst nevis ar kādu bīstamu slimību (protams, dažos gadījumos tas ir arī iemesls), bet gan ar organisma īpatnību ātri pārstrādāt pārtiku.

Tām sievietēm, kuras regulāri nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, derētu atcerēties, ka svarīgi ir sabalansēt un uzņemt atbilstošu kaloriju un uzturvielu devu attiecībā pret fiziskajām aktivitātēm. Piemēram, ja skrienat vai apmeklējat trenažieru zāli, lai svars nekristos tik strauji, nepieciešams sarēķināt attiecīgo kaloriju daudzumu, kurš tiek uzņemts dienas laikā.

Kā uzņemt svaru veselīgā veidā?

Ir divi veidi, kā efektīvi un veselīgi uzņemt ķermeņa svaru. Veselīgu produktu lietošana un neveselīgu produktu lietošana. Piemēram, ja regulāri tiesāsiet saldumus un gatavošanas laikā izmantosiet daudz nekvalitatīvas eļļas, viss ko ar to panāksiet būs paaugstināts holesterīna līmenis. Tam visam klāt vēl traucēta glikozes vielmaiņa organismā.

Tādi dabiski un kvalitatīvi produkti kā rieksti, avokado, zivis, sēklas un augu eļļas lieliski palīdzēs uzņemt tās ekstra kalorijas, lai jūsu ķermeņa svars palielinātos. Vēl jo vairāk, kaut arī minētie produkti satur daudz tauku un ogļhidrātu, jūsu ķermenis un veselības stāvoklis itin nemaz necietīs.

Lai “ievestu” organismu pareizajās sliedēs un ritmā, nepieciešams sakārtot savu ēdienreižu regularitāti. Svarīgi atcerēties, ka trīs pamata ēdienreizes būs labākais sākuma punkts, pie kura pieturēties. Starp ēdienreizēm uzņemot divas vai trīs uzkodas, būs ideālais variants.

Nepametīsim novārtā arī fiziskās aktivitātes. Tās lieliski palīdzēs palielināt ķermeņa muskuļu masu, kā arī izcels un palielinās sievišķīgo ķermeņa daļu veidošanos. Taču, pirms metaties sportot, svarīgi būtu sakārtot savu ēdienkarti. Tāpēc arī ļoti daudz sieviešu padodas jau pēc pirmajām nedēļām – sportot un nodoties fiziskām aktivitātēm ir viens, taču pavisam kas cits – sabalansēt to ar veselīgu uzturu. Kā piemēru varam minēt – lai sieviete varētu saglabāt skaistu un maigu ādu, pēc treniņa pavisam noteikti būtu jāuzņem nepiesātinātās taukskābes.