Dabas takas Latvijas teritorijā, kur doties ar saviem mīļajiem

Darba dienas kļūst arvien smagākas un ilgākas, it īpaši, tuvojoties karstajam vasaras laikam. Pēdējās nedēļas, laikapstākļi šķiet kacina Latvijas iedzīvotājus. Te karsts un jūrai kā radīts laiks, te nedēļu līst un bargas vēja brāzmas. Taču iepriecinošā ziņa – meteorologi Līgo nedēļu un visu atlikušo Jūliju sola saulainu un siltu.

Bet kur gan doties, pēc garās darba nedēļas,kura pavadīta birojā un tik skaļajā lielpilsētā? Vislabākais un veselīgākais risinājums, protams, būtu doties ārpus pilsētas, pie dabas. Šajā rakstā apkopojām dabas takas Latvijas teritorijām kur doties ar savu ģimeni un tuviniekiem.

Cecīļu dabas taka

Šī dabas taka atrodas Amatas novada Ieriķu pagastā (в Казахстане). Dabas takas maršruts stiepjas no Cecīļu iespaidīgā iezi, gar Dančupītes alu, tālāk gar Dančupītes kanjonu un visbeidzot noslēdzas gar turpat netālu esošo ūdenskritumu. Cecīļu dabas takas garums ir aptuveni 2.kilometri. Tiem, kuri vēlas doties nedaudz garākā pastaigā, iesakām apmeklēt un aizstaigāt līdz Līčiem, kur atrodas Dzilnas iezis. Šīs kraujas augstums ir aptuveni 37 metri.

Līgatnes dabas taka

Šeit pat nebūtu jābūt nekādiem komentāriem. Līgatnes dabas takas ir Latvijas iedzīvotājiem ļoti labi zināmas. Tiem, kuri zina mazāk, varam pačukstēt, ka Līgatnes dabas takas atrodas Gaujas Nacionālā parka teritorijā. Tās mērķis –iepazīstināt cilvēkus ar Latvijā sastopamajām dzīvnieku, precīzāk – zīdītāju, sugām.

Tiem, kuriem dzīvnieki interesē un patīk mazāk, iesakām iepazīties un aplūkot neskaitāmās Gaujas krasta ainavas. Turpat Līgatnes dabas takās, iespējams uzkāpt 22 metru augstajā tornī, no kura paveras debešķīgs skats.

Aizvīķu meža parks

Aizvīķu meža parks ir lieliska vieta jaunajām māmiņām un ģimenēm, kur pavadīt lieliskas brīvdienas. Šeit jūs atradīsiet vairākus pasaku un teiksmu tēlus. Tā kā Aizvīķu meža parks ir ļoti vecs, tā vecajos koka dobumos, iespējams atrast un ieraudzīt ne tikai pūces un mazputniņus, bet arī bites, kāpurus un citas meža radības.

Dunikas purva taka

Salīdzinot ar citām meža takām, Dunikas purva taka ir krietni vien garāka. Tā stiepjas 5.kilometru garumā. Daudzie salu puduri un mazie ezeriņi Dunikas purvu padara par maģisku vietu, kurā smelties mieru un atpūsties no ikdienas rutīnas.

Šajā vietā, apmeklētāju ievērību izpelnījušās neparastā izskata priedes, kuras stiepjas visas takas garumā. Ja jūsu plānā ir izbaudītu visu dienu, tad noteikti iesakām palikt Dunikas purvā līdz pat saulrietam. Vārdiem nav iespējams aprakstīt, cik savāds un krāšņs tas ir, paslēpjoties saulei aiz purva horizonta. Vēl pieminēšanas vērts ir skābarža tīraudze, kas atrodas Dunikas purva takas gala. Tīraudzes garums ir aptuveni 11 hektāri.

Gala vārds

Sabiedrībā ir izveidojies patiešām maldīgs uzskats par to, ka Latvijā ģimenēm nav kur aizbraukt un atpūsties. Tieši otrādi – izbraucot ārpus lielpilsētām, lauku miesti un atpūtas kompleksi piedāvā daudz un dažādas aktivitātes kā lieliem, tā maziem.

Vai tās būtu neskaitāmās dabas takas Latvijas teritorijā vai kāds kempings ezera krastā – miers, klusums un relaksācija no ikdienas rutīnas būs garantēta.

Informācija iegūta no fixdengi.com.

Kā sievietei pieņemties svarā un kāpēc tas tomēr ir svarīgi – stāsta uztura speciāliste

Jā, jūs nepārlasījāties virsrakstu. Visbiežāk, ziņās un sabiedrībā tiek runāts par to, kā pēc iespējas ātrāk tikt vaļā no liekajiem kilogramiem un iegūt ilgi kāroto modeles augumu. Tomēr, ir arī tāda sieviešu grupa, kuras ir apveltītas ir ļoti smalku un kalsnu miesas uzbūvi.

Saprotams, ka šādas sievietes vairāk meklē pēc iespējām, kā viegli un ātri uzņemt kilogramus. Kā gan šādos gadījumos rīkoties? Kā uzņemt svaru dabīgā un veselīgā veidā? Par to, lai sīkāk pastāsta sertificēta uztura speciāliste.

Iemesls, kāpēc grūti uzņemt svaru

Visbiežāk, svara aizkavēšanās vai tā samazināšanās ir saistīta ar sievietes psiholoģiskajām problēmām. Piemēram, stress darbā vai mājās, pārdzīvojumi par noteiktām lietām un depresija, kas tad arī nospiež un aizkavē sievietes apetīti.

Protams, svara aizkavēšanās vai samazināšanās var tikt skaidrota ar ģenētiski iedzimtu slimību, taču, kā paši ārsti un speciālist saka – tādu gadījumu ir ļoti reti. Tās sievietes, kuras var ēst jebko un tik un tā nepieņemties svarā, sirgst nevis ar kādu bīstamu slimību (protams, dažos gadījumos tas ir arī iemesls), bet gan ar organisma īpatnību ātri pārstrādāt pārtiku.

Tām sievietēm, kuras regulāri nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, derētu atcerēties, ka svarīgi ir sabalansēt un uzņemt atbilstošu kaloriju un uzturvielu devu attiecībā pret fiziskajām aktivitātēm. Piemēram, ja skrienat vai apmeklējat trenažieru zāli, lai svars nekristos tik strauji, nepieciešams sarēķināt attiecīgo kaloriju daudzumu, kurš tiek uzņemts dienas laikā.

Kā uzņemt svaru veselīgā veidā?

Ir divi veidi, kā efektīvi un veselīgi uzņemt ķermeņa svaru. Veselīgu produktu lietošana un neveselīgu produktu lietošana. Piemēram, ja regulāri tiesāsiet saldumus un gatavošanas laikā izmantosiet daudz nekvalitatīvas eļļas, viss ko ar to panāksiet būs paaugstināts holesterīna līmenis. Tam visam klāt vēl traucēta glikozes vielmaiņa organismā.

Tādi dabiski un kvalitatīvi produkti kā rieksti, avokado, zivis, sēklas un augu eļļas lieliski palīdzēs uzņemt tās ekstra kalorijas, lai jūsu ķermeņa svars palielinātos. Vēl jo vairāk, kaut arī minētie produkti satur daudz tauku un ogļhidrātu, jūsu ķermenis un veselības stāvoklis itin nemaz necietīs.

Lai “ievestu” organismu pareizajās sliedēs un ritmā, nepieciešams sakārtot savu ēdienreižu regularitāti. Svarīgi atcerēties, ka trīs pamata ēdienreizes būs labākais sākuma punkts, pie kura pieturēties. Starp ēdienreizēm uzņemot divas vai trīs uzkodas, būs ideālais variants.

Nepametīsim novārtā arī fiziskās aktivitātes. Tās lieliski palīdzēs palielināt ķermeņa muskuļu masu, kā arī izcels un palielinās sievišķīgo ķermeņa daļu veidošanos. Taču, pirms metaties sportot, svarīgi būtu sakārtot savu ēdienkarti. Tāpēc arī ļoti daudz sieviešu padodas jau pēc pirmajām nedēļām – sportot un nodoties fiziskām aktivitātēm ir viens, taču pavisam kas cits – sabalansēt to ar veselīgu uzturu. Kā piemēru varam minēt – lai sieviete varētu saglabāt skaistu un maigu ādu, pēc treniņa pavisam noteikti būtu jāuzņem nepiesātinātās taukskābes.

5 iemesli, kāpēc sievietei būtu jāsāk sportot

Saprotams, ka apņemties sportot un piekopt veselīgu dzīvesveidu, ne nedēļu un mēnesi, bet turpmāko dzīvi, ir grūti izpildāms solījums sev. Savam ķermenim. Taču patiesība ir tā, ka tam tā nemaz nebūtu jābūt. Ir jāatrod īstā formula un pieeja, kā sportošanu un veselīgo dzīvesveidu padarīt par pašsaprotamu un dabisku lietu.

Piekritīsiet, ja jums radīsies ritms, ka pēc darba dodaties uz treniņu, ikdienā un mājās ēdat veselīgi, tad arī šī veselīgā apņemšanās saglabāsies un noturēsies vairākus gadus. Taču, ja jums pašai sevi jāspiež, jāmotivē, lai dotos uz treniņu vai ēstu veselīgi, tad itin ātri atapsieties ar plinti krūmos.

Tāpēc, lai nedaudz apdomātos un varbūt pat sevi motivētu uz veselīga dzīvesveida piekopšanu, piedāvājam jums, dārgās sievietes, pāris iemeslus, kāpēc sākt sportot un piekopt aktīvu dzīvesveidu. Pie rokas zīmulis, lapa un aiziet!

Patīkamāka un saldāka gulēšana

Loģiski, ka, jo cilvēks aktīvāk aizvada savu dienu un nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, jo patīkamāks un saldāks miegs to sagaida naktī. Esot nogurušai no fiziskas slodzes, jūsu organisms pats prasīsies pēc gultas, segas un spilvena. Vēl jo vairāk, ja jūs nomoka bezmiegs un traucēts miegs naktīs, tad ir īstais laiks padomāt par fiziskām aktivitātēm dienas laikā.

Pašapziņas celšanās

Jo vairāk tu sportosi, jo patīkamāka un skaistāka tu sev liksies. Un kā nu ne – tavs ķermenis kļūs tvirtāks un svars samazināsies. Pirmajos mēnešos progress būs acīmredzams. Tāpēc iesakām izveidot progresa foto, lai tu varētu sekot līdzi savam ceļam uz tvirtāku un skaistāku augumu.

Uzlabota veselība

Šo punktu mierīgi varējām izlaist, taču, ir svarīgi to pieminēt un jums, dārgās dāmas, atgādināt. Vesels raksts varētu sastāvēt ar sarakstu par lietām, ko sniedz aktīvs dzīvesveids un sportošana. Taču svarīgākās ir – sportošana pazemina asinsspiedienu, mazina muguras sāpes, paātrina vielmaiņu un uzlabo stāju. Vēl jo vairāk, kāds pētījums liecina, ka cilvēkiem, kuri regulāri nodarbojas ar sportu, ikdienas trauma risks ir krietni vien mazāks par tiem, kuri ar sporto nodarbojas reti vai nenodarbojas nemaz.

Jaunu cilvēku iepazīšana un kontaktu iegūšana

Sportošana jums palīdzēs nodibināt jaunus kontaktus un atrast cilvēkus ar līdzīgu domāšanu. Un nebūt nav jābaidās, jo kas gan ar sportu varētu būt slikts? Tu varēsi iepazīties ne tikai trenažieru zālē, bet arī jogas nodarbībās un kas zina, varbūt pat skrienot parkā. Un, jo vairāk tev būs šo cilvēku, kuri arī nodarbojas ar sportu, jo lielāka iespējamība, ka iesaistīsies dažādās sportiskās avantūrās.

Tu būsi stiprāka kā ārēji, tā iekšēji

Šis punkts ir vissvarīgākais un būtu jāsaprot vārda vistiešākajā nozīmē. Pastāvīgas fiziskās aktivitātes nostiprinās tavus muskuļus un prātu. Nu vairs kāpšana piektajā stāvā nešķitīs tik grūta un ievārījumu burku attaisīšana nebūs jālūdz mīļotajam. Tas pats ar prātu. Ja pirms tam draudzenes spēja viegli pielauzt uz traku ballīti vecpilsētā, tad nu, kļūstot apzinīgākai, spēsiet alkoholam pateikt “nē”.

Ceram, ka šis raksts jūs motivēja vai lika kaut nedaudz aizdomāties par sevi un savu ķermeni. Un nav nebūt katru dienu jāiet uz sporta zāli. Pietiek ar regulāriem skrējieniem un sabalansētu maltīti, lai jūs justos kā jauns un laimīgs cilvēks.

Šo rakstu mums ir sarūpējis kredītu salīdzināšanas portāls.